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Alesis 3632 compresseur/limiteur 2 canaux
Hors catalogue, ce produit ne peut plus être commandé.
Référence : EL-3632CL Garantie Bax Music : Vous bénéficiez de 3 ans de garantie sur ce produit.
Informations
Ce compresseur / limiteur Alesis 3632 est d'une efficacité redoutable pour un encombrement raisonné puisqu'il n'occupera qu'une unité de votre rack 19 pouces. Son boîtier renferme un compresseur / limiteur stéréo proposant donc deux canaux distincts. Il sera idéal aussi bien pour une utilisation en studio que pour des prestations live.
Alesis 3632 : le digne successeur du 3630
L'Alesis 3630 a connu une grande popularité grâce à son remarquable rapport qualité / prix. Alesis enfonce davantage le clou avec son digne successeur. Le 3632 dispose de deux canaux offrant la possibilité d'être utilisés séparément ou en stéréo. Il est également équipé d'un Gate réglable.
Compresseur / limiteur avec réglages automatiques
Ce compresseur / limiteur Alesis 3632 peut être entièrement paramétré suivant vos besoins. Mais une des caractéristiques qui le rend si populaire est la possibilité de laisser l'appareil s'occuper de cette tâche pouvant paraître fastidieuse pour les novices. L'Alesis 3632 analyse le signal qui le traverse afin de régler automatiquement les temps d'attaque et de relâchement. Il peut également ajuster automatiquement le Ratio et le Gain en fonction des niveaux d'entrée et de sortie. Parfait pour une mise en œuvre rapide et efficace lorsque l'on n'est pas familier avec ce type d'effet.
Caractéristiques
Caractéristiques du produit
Format rack 19 pouces | 1 U |
---|---|
Nombre de canaux | 2 |
Le poids et les dimensions sont indiqués avec l'emballage inclus
Poids (emballage inclus) | 4,3 kg |
---|---|
Dimensions (emballage inclus) | 56,5 x 38,0 x 11,5 cm |
Caractéristiques
- compresseur/limiteur stéréo avec gate intégré
- ratio et gain intelligent pour une qualité sonore optimale
- Knee intelligent pour une excellente performance musicale
- Ratio intelligent pour l'expansion en fonction du niveau d'entrée
- Gain intelligent pour le réglage automatique du niveau de sortie
- temps d'attaque et de relâchement réglables
- mode couplage pour contrôle des deux canaux (stéréo)
- temps d'attaque et de relâchement automatique basé sur l’analyse du signal
- entrée et sortie Sidechain pour utilisation sur boucle d'effets
- contrôle du canal 1 commutable sur les deux voies
- filtre coupe bas commutable
- vu-mètres à LEDs commutables pour les niveaux d'entrée/sortie
- bypass sur chaque canal
- canaux : 2
- entrées : 2x XLR, 2x jack 6,35 mm, 2x jack 6,35 mm return
- sorties : 2x XLR, 2x jack 6,35 mm jack, 2x jack 6,35 mm send
- niveau d’entrée max : +21 dBu
- compression seuil : -40dB jusqu’à +20 dB
- compression rapport : 1:1 - infinity : 1
- temps d’attaque : 0,1 msec jusqu’à 150 mSec/20dB
- temps de relâchement : 0.05 msec jusqu’à 5 Sec/20dB
- gate threshold : Off jusqu’à +15 dB
- gate ratio : 1:1.2 à 1:8
- niveau de sortie max : +21 dBu
- gain intelligent : -20dB à +20 dB
- réponse en fréquence : 20Hz - 20kHz, +0 /-0.05dB
- plage dynamique : 125dB
- distorsion harmonique : THD + N: 0,01% typique, 1kHz @ +4 dBu
- alimentation : 95 ~ 120VAC/210 ~ 240VAC, 50/60Hz
- dimensions : 483 x 195 x 45 mm (LxPxH)
- poids : 3,1 kg
Avis d'autres pays
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De Alesis 3632 : doet wat er van verwacht wordt, zonder dat het toestel op een foutje te betrappen valt. Een aanrader voor al wie het ernstig meent met zijn p.a. installatie, en een wereld van verschil met vroegere toestellen.
...haalde ik hem er weer uit want ik wist er niks zinnigs uit te halen. Kanalen zijn oneven, sommige parameters doen niks, andere doen een poosje niks en halen dan met twee 'tikjes' de hele sound overhoop, gain compensatie komt tekort, bypass is geen true bypass, enzovoorts, enzovoorts. Ik werd er gek van en was het helemaal zat, vluchtte naar de DBX 166XS (kost ongeveer evenveel) - een neutrale compressor die zonder gedoe stilletjes en gewoon doet wat 'ie moet doen.
Retourtermijn was natuurlijk allang voorbij maar dat was mijn eigenwijsheid. Wellicht dat de dance-producers er veel meer uit weten te halen maar voor mij was het niks, ik zal hem wel een keertje vermarktplaatsen als ik weer eens ruimte nodig heb.
Op dit moment staan er 3 in B-stock en dat is veelzeggend.
ik heb dit apparaat nu 13 maanden in gebruik, en al zo'n 20 feestjes verder.
als je hem gewoon perfect afstelt op je set in mijn geval 2x 18 actief en 2x dubbel 15'' met hoorn passieve is het een hebbedingetje.
Samen met een goede crossover ertussen kom ik toch met mijn db meter op zo'n 15 meter afstand rond de 126 db en op 1 meter op de 133 db druk dat is iets om trots op te zijn daarom geef ik dit apparaat een 5 omdat hij perfect in mijn set past
de ledjes die erop zitten zijn ook sterk en kan je alles goed afkijken
wat hier onder vermeld word vind ik eigenlijk maar flauwe kul
stel je pakt Martins audio speakers met een berhinger compressor/limiter dan klinkt het gewoon strak okal geloven mensen het niet
maar pak je skytec of cat audio speakers en je zet er een hoog waardig appratuur achter krijg je er nooit meer uit dan wat de speakers in houd
met vriendelijke groet
Een aanrader voor elke producer die zijn track flink wil laten pompen en een lekkere drumsound wil hebben.
Vanzelfsprekend is de Alesis natuurlijk ook voor allerlei andere doeleinden te gebruiken, zoals limiten, expanden etc. en werkt natuurlijk op alles wat je hem voert...
Ik heb deze limiter/compressor besteld omdat ik met een klein thuisstudiootje bezig ben waar ik programma's wil gaan opnemen voor podcast en misschien wel een lokale omroep. (Wie heeft interesse, haha?)
Ik zoek een apparaat die het geluidsniveau constant kan maken zonder al te veel nadelig effect op de geluidskwaliteit te hebben. Ik hoor zoveel internetradio's die door al de processing zo druk zijn geworden dat het vermoeiend is om naar te luisteren. Dat wil ik dus niet.
Ik heb de 3632 op de "auto" stand gezet en zodanig aangesloten op mijn mengtafel (GPM8.3), dat ik de bron en de processing snel en makkelijk kan vergelijken. Bij netjes tot nul uitsturen is er geen gainreduction en hoor ik geen verschil tussen bron en processing. Als je er daarna "even" 12 dB bovenop doet, dan blijft het signaal netjes binnen de grenzen ondanks dat de limiter af en toe, en de compressor bijna constant ingrijpt, en valt de onrust in het signaal me erg mee. Ik denk dat je als "schuiver" bepaalt hoe goed het eindproduct blijft klinken.
Ik ben zeer tevreden met deze limiter/compressor, wat een waanzinnige prijs/kwaliteit verhouding!
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