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Behringer ULTRADRIVE PRO DCX2496 système de gestion d'enceintes
![](https://static.bax-shop.es/image/product/1283/2325313/f2a07281/450x450/1596034536Behringer%20DCX2496.png)
Hors catalogue, ce produit ne peut plus être commandé.
DBX DriveRack PA2 multifunctionele luidsprekerprocessor
Référence : B-DCX2496 Garantie Bax Music : Vous bénéficiez de 3 ans de garantie sur ce produit (après l'enregistrement du produit chez Behringer dans les 90 jours suivant la date d'achat). Sans enregistrement vous bénéficiez de 2 ans de garantie.
Informations
Le Behringer DCX 2496 est un système de gestion d'enceintes numérique 24 bits/96 kHz qui vous permettra de modifier facilement certains paramètres, afin d'obtenir un son bien précis, selon le type d'espace dans lequel vous vous trouvez. Il est également possible de définir un délai avec lequel vous pouvez facilement synchroniser le son depuis n’importe quelle position lorsque vous devez couvrir de longue distance. De plus, vous pourrez ajuster le son par rapport à l'acoustique de la salle afin de toujours bénéficier de la meilleure qualité audio qu'il s'agisse d'une église avec beaucoup d'écho ou d'un lieu sans écho.
Le DCX 2496 embarque des convertisseurs A/N et N/A de qualité (DIA et AKM, 24 bits / 96 kHz), ainsi que des filtres crossover Butterworth, Bessel et Linkwitz-Riley. Il dispose également de trois entrées et de six sorties analogiques sur XLR, d'une entrée stéréo numérique AES/EBU et d'une interface réseau RS-232. Il pourra donc gérer sans problème un système sono trois voies.
Remarques et conseils sur ce produit
- À noter : le logiciel du Behringer DCX 2496 n'est pas compatible avec Windows 7.
Caractéristiques
Caractéristiques du produit
Contrôlable via application | non |
---|---|
Contrôlable via PC | oui |
Nombre d'entrées processeur d'enceinte | 3 |
Nombre de sorties processeur d'enceinte | 6 |
Option delay | oui |
Éco-responsabilité du produit | non spécifié |
Le poids et les dimensions sont indiqués avec l'emballage inclus
Poids (emballage inclus) | 3,9 kg |
---|---|
Dimensions (emballage inclus) | 53,0 x 30,5 x 10,5 cm |
Caractéristiques
- système de gestion d'enceintes
- convertisseurs DIA et AKM, 24 bits / 96 kHz
- 3 entrées et 6 sorties analogiques sur XLR
- 1 connexion numérique pour AES/EBU stéréo
- égaliseurs (LP/BP/HP) pour chaque entrée et sortie
- limiteur sur chaque canal de sortie
- filtre crossover individuel (Butterworth, Bessel et Linkwitz-Riley)
- logiciel ULTRADRIVE PRO
- alimentation : 230 V, 50 Hz
- consommation : 12W
- dimensions : 45 x 483 x 217 mm
- poids : 3 kg
Avis d'autres pays
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Deze unit bevalt mij goed en zal hem ook zeker aanraden.
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goede prijs/kwaliteit verhouding
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Ik heb er twee in mijn grote zelfgebouwde high-end 4-weg systemen met nog twee 15-duim, 600 liter basreflex subwoofers erbij (http://users.telenet.be/airborne/speakers.html). Twee andere doen dienst bij mijn 2 zoons die ook door mij gebouwde luidsprekers bezitten, 2 MTM-satellieten met ook een subwoofer. De vijfde vertoont wat kuren, hij valt af en toe uit en het is deze keer geen slecht contact van de connectoren van de bandkabels...
Ik bestelde er recent nog 2 extra bij om deze te gebruiken bij nog eens twee MTM-systemen die in de steigers staan, waarvan eentje met de nieuwe keramische drivers van Thiel/Accuton. De haperende DCX behoudt ik als ontwerpsysteem om het uittesten van verschillende filterkarakteristieken te faciliteren alvorens ik de analoge crossovers ontwerp. Dat bespaart mij erg veel tijd en laat toe snel verschillende filters gehoormatig te vergelijken.
Om de DCX-en goed te kunnen gebruiken in consumer audio systemen moet men rekening houden met de hoge signaalniveaus die de DCX als pro-audio apparaat nodig heeft. Men moet het ingangssignaal liefst op zon 2 V kunnen aanbieden en de uitgangssignalen moet men verzwakken om ze aan de typische ingangsgevoeligheid van eindversterkers, minder dan 1 V meestal, aan te passen. In mijn high-end 4-weg luidsprekers heb ik daarvoor zelfs schakelbare verzwakkers van 10dB en 30dB voorzien zodat ik ook op geluidsniveaus van onder de 100 dBA het ruisniveau tot onder de gehoorgrens kan brengen (http://users.telenet.be/airborne/dcx.htm). Dat werkt voortreffelijk.
Een hinderlijk probleempje van de DCX-en, ook de nieuwe LE-versie, is het probleem van aardlussen omdat pin 1 van de XLRs aan de behuizing ligt en via de behuizing dus aan de randaarde van het LS-stopcontact. De eenvoudigste oplossing hiervoor is de aarddraad die intern aan de behuizing geschroefd los te maken en er dan voor zorgen dat de DCX omwille van de veiligheid geaard wordt via de voorversterker. Meet-technisch presteren de DCX-en verbazend goed: de vervorming is minder dan 0,003% en de signaal-ruisverhouding beter dan 100 dB en beide metingen benaderen de grens tot waarop ik kan meten, dus het is misschien nog iets beter in de praktijk. Spectaculair is ook hoe identiek verschillende DCX-en zijn: de afwijkingen tussen verschillende exemplaren zijn kleiner dan 0,1 dB en dus verwaarloosbaar en onhoorbaar.
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Ikzelf gebruik hem al jaren naar alle tevredenheid op grote en kleine evenementen.
Hij wordt bij mij voornamelijk gebruikt al delayapparaat om luidsprekerssystemen op grote terreinen in tijd te laten verspringen om geen nare echo's te krijgen.
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Een sub toevoegen aan bestaande stereo luidsprekers en een gewone stereo versterker is niet zo simpel als het lijkt want meestal is er dan te veel overlapping tussen de sub en de front speakers en dat is iets wat je niet wil.Met de DCX is dat verleden tijd.Met wat geduld en een goed paar oren kan men de beste crossover frequencie en helling bepalen om zodoende een naadloze overgang te verkrijgen tussen de sub (s) en front luidsprekers.
Het toestel heeft geen coax of optical ingang maar dat heb ik opgelost door de aanschaf van een Hosa ODL-312 spdif naar AES/EBU convertor :)
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HEEFT IEMAND GOEDE TIPS VOOR INSTELLINGEN VAN EEN LIMITER....?
en uitleg diverse ter zake doende items, zoals attack e.d.
info@xlr-entertainment.nl
www.xlr-entertainment.com
+31 652 091040
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- Als je een aanpassing doet in het apparaat hoor je een korte tijd je geluid wegvallen.
Dit is erg irritant als je live iets bij wil gaan werken.
- De limiters in het apparaat zijn niet bepaald geweldig. Op het moment van ingrijpen hoor je een bepaalde ruis door je muziek heen komen.
- Als je naast je speakers staat en je zet de DCX uit, dan hoor je een berg ruis wegvallen. Het apparaat creëert dus een ruis
Voor Live activiteiten kan ik deze DCX 2496 niet aanraden. Helaas
Description | Type | Langue | Extension |
---|---|---|---|
Manual, English | Manual | anglais | |
Quick Start Guide | Quickstart | Inconnu |
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